Paylaş Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook
03.09.2024

Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezinde Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi


Strateji Gel​iştirme Başkanlığı Bütçe Daire Başkanlığımız koordinesinde ve Diyanet Akademisi Başkanlığımız iş birliğiyle taşra teşkilatında mali işlerde göreve yeni başlayan personele yönelik 26-30 Ağustos tarihleri arasında Denizli Dini Yüksek İhtisas Merkezinde hizmet içi eğitim semineri düzenlenmiştir.

Strateji Geliştirme Başkanı Mustafa IRMAKLI Bey’in selamı ile konuşmasına başlayan Bütçe Daire Başkanı Halit GÜLDEMİR, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince, mali kanunlarla ilgili mevzuatın uygulanması konusunda harcama birimlerine ve ilgili personele gerekli bilgileri sağlamak, rehberlik ve danışmanlık yapmak görevinin Strateji Geliştirme Başkanlığımız sorumluluğunda olduğunu, bütçe uygulamalarında yapılan güncellemeler, mali mevzuat ve işlemlerin geniş yer tutması gibi hususlar dikkate alınarak; personel giderleri, mal ve hizmet alımları, yapım, bakım-onarım giderleri, taşınır, taşınmaz, ödenek, HYS, ihale işlemleri ve muhasebe kayıtlarıyla ilgili merkez ve taşra teşkilatı harcama birimlerinde mali süreçlerde görev alan memur, VHKİ vb. ünvanlardaki personele 2022 yılından bu yana sınıf ortamında yüz yüze hizmet içi eğitimler düzenlediklerini ifade ederek seminerin düzenlemesinde emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür etmiştir.

İç Kontrol Daire Başkanı Bayram GÜLER ise konuşmasında, her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanların; kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesi, kullanılması ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasında sorumluluğu bulunduğunu, Başkanlığımız web sayfasında yer alan mali mütalaalar ekseninde mali iş ve işlemlerin yürütülmesi gerektiğini ifade etmiş ve Tasarruf Tedbirleri Genelgesi’ne titizlikle riayet edilmesi konusunda önemli açıklamalarda bulunmuştur.

Bu yıl 11.’si düzenlenen seminer boyunca 24 farklı konuda alanında uzman personel tarafından sınıf ortamında dersler icra edilmiş, akşam etütlerinde ise uygulamalı atölye çalışmaları düzenlenmiştir.

Ders konuları şu şekildedir: 

1- 5018 sayılı Kanun Kapsamında Mali İş ve İşlemlerin Yürütülmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 

2 - Harcırah Kanunu ve Toplu Sözleşme Hükümleri

3 - Fazla veya Yersiz Ödenen Aylıkların Takip ve Tahsil İşlemleri

4 - Kamu Personel Harcamaları Yönetim Sistemi (KBS)

5- Yönetim Bilgi Sistemi (YBS) ve Mali Tablo Okumaları

6- Mal Yönetiminde Etkililik ve Sorumluluk Bağlamında Taşınmaz İşlemleri

7 - Kaydı, Muhafazası ve Kullanımı ile Yönetim Hesabının Verilmesi Bağlamında Taşınır İşlemleri

8 - 4/A Statüsündeki Personelin Maaş İşlemleri

9 - Personel Gideri Ödenek Talepleri

10 - Mal ve Hizmet Alım Giderleri ve Mamul Mal Alımlarına İlişkin Ödenek Talepleri 

11 - Memurlara Yapılan Öğle Yemeği Yardımı Ödeneği İle İlgili İş ve İşlemler 

12 - Kur’an Kursları ve Kur’an Eğitim Merkezlerinin İaşe, İbate İhtiyaçları İle Diğer Harcamalarının Bütçelendirilmesi

13 - Hitap, 4/C Tescil İşlemleri ve Ek Göstergelerin Uygulanışı 

14 - 4/D Statüsündeki Pe​rsonelin Ücret İşlemleri 

15 - Doğrudan Temin İşlemleri

16 - EKAP ve İhale İşlemleri

17 - 633 Ek 4 Madde​ Kapsamına Giren Yerlerin İşletilmesi, Kiralanması, Gelirlerinin Takip ve Denetimi

18 - e-Bildirge, Rapor, e-Vizite İşlemleri ve İdari Para Cezaları ve Korunma Yolları

19 - 4/B Statüsündeki Personelin Ücret İşlemleri

20 - Eksik Yapılan Personel Ödemelerinin Geriye Yönelik KBS Maaş Bordro Girişinden Yapılması İşlemleri 5510 ve 5434’e Tabi Personelin Asıl ve Ek Mahiyette Keseneklerinin Gönderilmesi İşlemleri ve Kıst Maaş Hesaplama

21 - Göreve İade Edilen Personelin Geriye Dönük Maaş Ödemeleri ile Hatalı Müktesep, Statü ve Terfi Düzeltme İşlemleri

22 - Fazla Mesai İşlemleri

23 - 4/A ve 4/B Statüsündeki Personel ile Geçici Süreli Çalışanların Ek Ders Ücretleri ile Yolluk İşlemleri

24 - Bütçe Teklifleri ve HYS Kira İşlemleri